Search

چرا مشتری خرید می کند؟

یکه مشتری تصمیم به خرید چیزی دارد، به عنوان یک فروشنده قطعا رفیق دارید اولین فردی باشید که به شما مراجعه می نماید .ولیکن رقبای شما آماده پاسخگویی به نیازهای مشتریان هستند .


خرید و فروش فایل

فروش مقاله,خرید نمونه سوال,سیستم همکاری در فروش,همکاری در فروش فایل,خرید و فروش فایل,خرید و فروش فایل های قابل دانلود,خرید نمونه سوال|همکاری در فروش

چه علت ی سبب می شود که مشتری محل خاصی یا خوب است بگوییم از بین رقبای مختلف یکی را برای خرید انتخاب می نماید . این همان چیزی است که ذهن شرکـت های مختلف را به مشغول ساخته است. خوب است بدانید که حتی مشتریان هم مواقع پاسخی برای این پرسش پیدا نمی کنند.

در نظر آنان، خرید نوعی پشتیبانی در جهت ارتقا بازدهی و اصلاح سرویس دهی تجاری است، ولیکن در واقع چیزی که بیشتر نظر مشتریان را به جلب می نماید و آن را دقیقا زیر نظر می گیرند لبـاس ، کفش، مارک تجاری هنرپیشه ای است که جهت تبلیغات شرکت خاصی حرف می نماید بر طبق آن بازارهای خرید را شکل می دهند، اما عوامل زیاد ی در این مساله که چگونه از رقبای خود پیشی بگیرید، نقش دارند که چند مورد خیلی مهم عبارتند از:
آگاهی

آبعضی یعنی معرفت کامل مشتری از شما در مورد زمانی زیاد، اگر به خوب ی شناخته نشوید هرگز از شما خرید نمی کنند، پس بر روی بازاریابی خود کار بکنید تا جایی که اطمینان داشته باشید برای مشتریان شناخته شده هستید نگران تعرفه بازاریابی نباشید که بازده آن در آینده ای نزدیک به طور کامل هزینه را پوشش خواهد داد.

دو روش اثر گذار در ارتقا آگاهي عبارتند از:
۱ . تبلیغات

تبلیغات و راه های دیگر بازاریابی نام شما را در مقابل کالابه مشتری معرفی می نماید حتی چنانچه خریدی از شما نشود تبلیغات نام سابقه شما را در یاد مشتری زنده نگه می دارد.
۲ . موقعیت

چنانچه به کاری مشغول هستید که مشتریان به شما مراجعه می کنند برای مثال رستوران یا مغازه خرده فروشی دارید، سعی بکنید مکانی را برای کسب و کار پیدا بکنید که محل عبور افراد باشد یا چنانچه با اتومبیل از آنجا گذشتن می کنند بتوانند لحظه ای توقف کنند، مکانی را پیدا بکنید که دید بهتر ی داشته باشد.
ویژگی ها شکل ظاهری کالا

شکل ظاهری کالاهمان خصیصه مهمی است که آن را از رقبای شما متمایز می نماید ، ویژگی ها ی کالانیز چیزی است که منجر به بازبینی زندگی مشتری و کسب و کار شما می شود. برای مثال چیزی که در یک سبزی فروشی نظر مشتری را به خود جلب می نماید ، کاهویی است که ظاهری آراسته و بدون آفت کش را داشته باشد جهت اینکه هدف مشتری سلامت خود و خانواده و مصونیت از زیان مواد شیمیایی است.
کلید موفق یت

بر روی کیفیت بیش از ظاهر کالامد نظر داشته باشید مشتریان می خواهند بدانند کالای خریداری شده چه ویژگی ها یی را در آینده جهت آنان در بر خواهد داشت مورد گفته شده با توان خیلی آنان را به سوی خرید کالاسوق می دهند.
قیمت

انتخاب قیمت مناسب کالانسبت به رقبا همان چیزی است که ذهن مشتری را به سمت خرید کالای شما هدایت می نماید ، اکثرا اوقات تعدادی از مشتریان به قیمت بالاواکنش بسیار زیاد ی نشان می دهند. در واقع قیمت، یک محرک قوی به حساب می آید در این صورت بایستی تلاش بکنید قیمت را تا میزان امکان پایین نگه دارید. تعدادی دیگر از مشتریان بدنبال کالای لوکس با قیمت بالاهستند در این صورت قیمت بالاحتی برای آنان جذاب نیز هست، به طور مثال کیف های دستی کوچک و گران قیمت را در نظر بگیرید. تعدادی از مردم در جستجوی کیفیت مطلوب هستند کمیت جهت آنان ارزش ی ندارد.
مارک تجاری ماندگاری کالا

مارک های تجاری یکی دیگر از محرک های قوی در جهت جلب نظر مشتری به حساب می آیند، مارک های تجاری در گسترش رابطه بین مشتری کالاو آشنایی بیشتر با سطح آرامش و راحتی کالای فوق بسیار زیاد تاثیر گذار است، همين طور در شرکت های کوچک یا افرادی که به تنهایی تجارت می کنند ماندگاری کالای آنان برتر از مارک های تجاری در نظر مشتریان است.
انعام

به مشتریان تخفیف یا هديه ای یادبود دهید آن دسته که از کالای شما راضی هستند را تشویق بکنید تا آن را در بین افراد دیگر رواج دهند و به مشتریان قدیمی از طریق فرستادن پست الکترونیکی یا کارت های زیبا و نو کمک کنید تا کالای شما را بیاد آورند.

موارد فوق را روهاندا آبرامس مدیر پروگرام ریزی خرید یکی از شرکت های آمریکایی و مسوول چاپ چندین کتاب در این زمینه بیان کرده است که امیدوار است در افزایش کارایی شما به عنوان یک فروشنده در یک شرکت یا محل دیگری تاثیر گذار واقع شود.




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *